Kočiona tečnost je važan deo kočionog sistema motocikla. Vremenom se efikasnost tečnosti smanjuje, a kočenje postaje otežano i manje precizno, što može biti veoma opasno.

Nivo težine: ⭐⭐⭐⭐

Prosečno potrebno vreme: 45 minuta

Kada?

Kvalitet i efikasnost kočione tečnosti vremenom opada, tako da bez obzira na to koliko kilometara vozite, preporučuje se da svake godine zamenite kočionu tečnost.

Takođe možete da osetite kada je vreme za zamenu, ako je kočenje teže, oseti se udarac ili ako je poluga kočnice sunđerasta, onda je vreme za zamenu.

Neophodna oprema i alat

Evo šta vam treba:

Lista IPONE proizvoda:

  • Brake Fluid - Brake dot 4 ili Brake dot 5.1 prema preporukama proizvođača za Vaš motocikl ili X-trem Brake Fluid za takmičarske motocikle
  • Prostirka - za savršenu zaštitu svih podova od tečnih mrlja
  • Brake Cleaner - odmašćuje kočnice i sve mehaničke delove

IPONE ulje za kočnice Brake fluid DOT4

844.00 RSD
- DOT 4 - 100% Sintetika - Tačka suvog ključanja 260°C - Posebno pogodno za vozila sa ABS kočionim sistemom

IPONE ulje za kočnice Brake fluid DOT5.1

1,092.00 RSD
- DOT 5.1 - 100% Sintetika - Tačka suvog ključanja 270°C - Posebno pogodno za vozila sa ABS kočionim sistemom

IPONE ulje za kočnice XTREM Brake fluid

1,973.00 RSD
- 100% Sintetika - Napravljeno za takmičenja - Tačka suvog ključanja 328°C za kompletnu stabilnost tečnosti

IPONE sprej za čišćenje kočionih pločica Spray BRAKE CLEANER

1,742.00 RSD
- Način upotrebe: - Pre upotrebe snažno protresti bocu - Raspršite sa male razdaljine po površini koju treba očistiti - Ako je površina jako zaprljana postupak je potrebno ponoviti više puta - Nije potrebno dodatno struganje (čišćenje)

Ostala oprema koja je potrebna:

  • Set za odzračivanje kočnica
  • Kutija sa alatom
  • Pamučne krpe
  • Rukavice

1. Postavite motocikl:

Počnite tako što ćete svoj motocikl postaviti na ravnu površinu, na centralnu nogaru ili štender.

Zatim stavite krpu na obloge ispod rezervoara kako biste zaštitili motocikl.

2. Ispustite staru tečnost

Otvorite rezervoar glavnog cilindra pomoću odgovarajućeg odvijača, kako se ne bi oštetili šrafovi.

Zatim uklonite poklopac i podlošku. Proverite stanje gumene membrane, ako je oštećena promenite je, ako nije samo je očistite krpom.

Sa strane kočione čeljusti, uklonite gumeni poklopac koji štiti vijak za odzračivanje

Postavite ključ na šraf za odzračivanje. Povežite set za odzračivanje sa kompresorom i postavite providnu cev na šraf, kako biste ispraznili rezervoar i kočioni sistem.

Lagano otpustite šraf za odzračivanje i aktivirajte set - on radi sav posao umesto vas. Nije li to lepo?

Kada se rezervoar isprazni, očistite ga čistom krpom.

3. Sipajte novu kočionu tečnost

Napunite rezervoar novom kočionom tečnošću.

SAVET

Tokom odzračivanja nivo tečnosti u rezervoaru se smanjuje, tako da ne zaboravite da redovno preveravate nivo i s vremena na vreme dolijete tečnost. Ako je nivo u rezervoaru prenizak i kočioni sistem usisa vazduh, morate ponoviti postupak, kako bi izbacili vazduh iz sistema.

Ponovite postupak dok ne vidite bistru tečnost u cevi blizu šrafa za odrzačivanje.

Zatim izvršite ručno odzračivanje.

Pritisnite pedalu kočnice (ili ručicu kočnice ako koristite prednju kočnicu) desetak puta. Pritiskajte papučicu kočnice (ili ručicu) dok polako otpuštate šraf za odzračivanje pomoću ključa, a za to vreme nikako ne popuštajte pritisak na polugu ili ručicu.

Važno je da zavrnete šraf pre otpuštanja poluge kako sistem ne bi usisao vazduh.

Na kraju, dopunite kočionu tečnost u rezervoaru i zatvorite ga.

Proverite da li je šraf dovoljno zategnut, uklonite cev i vratite kapicu.

Zatim pritisnite kočnicu. Proverite osećaj koji pruža ručica (ili poluga) na motociklu - mora biti čvrsta.

Za kraj, očistite kočnice sa Brake Cleaner-om.