Pošto je ulje krv vašeg motocikla, ono je izuzetno važan deo vašeg motocikla. Zbog toga su njegov kvalitet i čistoća od suštinskog značaja za njegovo pravilno funkcionisanje.

Nivo težine: ⭐⭐⭐

Prosečno potrebno vreme: sat vremena

Kada?

Tokom vožnje, ulje akumulira prljavštinu i postaje sve manje i manje efikasno i može dovesto do kvara motora ako se ne zameni.

Dakle, ako se približavate granici za zamenu ulja koju preporučuje proizvođač ili ako je prošlo godinu dana otkako ulje nije zamenjeno, pravo je vreme za zamenu.

Neophodna oprema i alat

Evo šta vam treba:

Lista IPONE proizvoda:

  • Četvorotaktno ulje - pronađite najbolje ulje za Vaš motocikl u našoj ponudi
  • Engine Cleaner - ovaj čistač koristi se pre pražnjenja, uklanja sve naslage i prljavštinu kako bi povratio sjaj originalnog motora
  • Brake Cleaner - odmašćuje sve mehaničke delove
  • Prostirka - za savršenu zaštitu svih podova od tečnih mrlja
  • Posuda za odvod - savršeno za čisto i lako istakanje bez prljanja poda
  • Dozer boca

IPONE sredstvo za čišćenje motora ENGINE CLEANER

1,285.00 RSD
- Način upotrebe : - Zagrejte agregat na radnu temperaturu. - Sipajte 10% ENGINE CLEANER-a od ukupne količine ulja u agregatu. - Ostavite motor da radi na leru 15 min. - Ispustite ulje i zamenite filter ulja.

IPONE dozer boca 500ml

979.00 RSD
- Kapacitet 500ml - Izrađena od čvrstog i kvalitnog PVC materijala

IPONE posuda za ispuštanje ulja 5L

2,604.00 RSD
Način upotrebe: - Odvijte oba leptir-vijka pre ispuštanja ulja. - Postavite posudu ispod otvora za ispuštanje ulja. - Kada se posuda napuni, ispraznite njen sadržaj u kontejner za prikupljanje starog ulja.

Ostala oprema koja je potrebna:

  • Novi filter ulja
  • Kutija sa alatom
  • Pamučne krpe
  • Radne rukavice

Kako da zamenite ulje?

Pre svega, postavite pravilno vaš motocikl, a zatim očistite motor (videćete i kako). Nakon toga, postavite posudu za ispuštanje ulja ispod motocikla i počnite!

Potrebno je da pratite ove korake:

  1. Istočite staro ulje iz motora
  2. Zamenite filter ulja
  3. Sipajte novo ulje

Postavite motocikl

Postavite Vaš motocikl na prostirku kako bi zaštitili pod i okruženje od mogućeg prolivanja ulja.  Izuzetno je važno da motocikl stoji stabilno i ravno, može na centralnoj nogari ili pomoću štendera.

Prvo očistite motor

Pre ispuštanja ulja, preporučujemo upotrebu sredstva za čišćenje motora - Engine Cleaner, koje će eleminisati sve naslage i začepljenja. Sprečava kontaminaciju novog ulja zaostalim nečistoćama.

Način upotrebe.

  • Zagrejte motor na radnu temperaturu
  • Ugasite motocikl, sipajte 10% Engine Cleaner-a od ukupne količine ulja u motoru
  • Ostavite motocikl da radi u praznom hodu 15 minuta

1. Ispustite staro ulje iz motocikla

Preporučujemo upotrebu posude za istakanje ulja, kako biste zaštili prostor od prljanja.

Odvrnite čep rezervoara za ulje, zatim i šraf za ispuštanje. Pustite da se svo staro ulje isprazni, naknite motocikl malo udesno, na stranu šrafa za ispuštanje kako biste ispraznili što više ulja.

2. Zamenite filter ulja

Odvrnite stari filter, koristeći namenski ključ za skidanje filtera. Preporučujemo da stari filter odložite u posudu za istakanje ulja.

Očistite šraf za ispuštanje ulja.

Koristite Brake Cleaner da ga očistite od naslaga masnoća i prljavštine. Ukoliko je potrebno, zamenite podlošku.

Zamenite filter ulja. Odgovarajući filter ulja za Vaš motocikl možete potražiti ovde.

Pre ugradnje novog filtera, nanesite sloj novog ulja na o-ring filtera. Novi filter je spreman za ugradnju i može se ručno zategnuti.

3. Sipajte novo ulje

Vodite računa da motocikl stoji pravo dok sipate ulje. Sipajte odgovarajuću vrstu i količinu ulja koju preporučuje proizvođač.

Pustite motor da radi 2 - 3 minuta, kako bi se ulje prošlo kroz ceo sistem. Isključite motor, sačekajte nekoliko minuta da se ulje ohladi i slegne, pa dospite još ulja ukoliko je potrebno do maksimalnog nivoa.

Redovno proveravajte nivo ulja

Redovno proveravajte nivo ulja i uverite se da nikada ne padne ispod naznačenog minimalnog nivoa. Ukoliko nema dovoljno ulja u sistemu, može doći do kvara motora.